Zum Inhalt springen
IGNORED

Neues Regelwerk ab 2012

Chris Boesch

Empfohlene Beiträge

Geschrieben
Geht nicht, da die Datei zu groß für ein direktes Anhängen ist.

Danke, habe das was ich suchte wohl gefunden:

APPENDIX D3: Classic Division

1. Minimum power factor for Major: 170

2. Minimum power factor for Minor: 125

3. Minimum bullet weight: No

4. Minimum bullet caliber / cartridge case length: 9mm (0.354”) / 19mm (0.748”)

5. Minimum bullet caliber for Major: 10mm (0.40”), see below

6. Minimum trigger pull (see Appendix E4): No

7. Maximum handgun size: Yes, see below

8. Maximum magazine length: Yes, see below

9. Maximum ammunition capacity: Yes, see below

10. Max. distance of handgun and allied equipment from torso: 50mm

11. Rule 5.2.10 / Appendix E2 applies: Yes

12. Optical/electronic sights: No

13. Compensators, ports, sound and/or flash suppressors: No

Special conditions:

14. A handgun in its ready condition (see Section 8.1), but unloaded and with an empty magazine inserted, must fit wholly within the confines of a box which has internal dimensions of 225mm x 150mm x 45 mm (tolerance of +1 mm, -0 mm). Note that all magazines must comply.

15. The handgun is placed inside the box with the barrel parallel to the longest side of the box. Rear adjustable sights may be slightly depressed during insertion.

16. Handguns must be based on and visibly resemble the classic 1911-genre design. This means a single-stack, one piece metal frame, and a dust cover (without an accessory rail) which has a maximum length of 75mm when measured from the leading edge of the dust cover to the rear of the slide stop pin. Magazine well openings cannot exceed a maximum outside width of 35mm. Compliance is checked by way of a 35mm wide, and at least 5mm deep, notch carved into the outside of the box, or by use of a ruler or caliper, as approved by the Range Master.

17. Prohibited modifications are slide lightening cuts, weak hand thumb rests and slide rackers.

18. Permitted modifications are those of a cosmetic nature (e.g. custom grip panels, scrimshaw or similar surface engravings, checkering or serrations etc.), replacement single or ambidextrous thumb safeties, and any open sights (which may be embedded into the slide).

19. Magazines accessible to a competitor during a COF must not contain more than 8 rounds (for Major power factor) or 10 rounds (for Minor power factor) at the Start Signal.

20. 357SIG is also an approved caliber for Major, subject to achieving the applicable minimum power factor. This concession expires 31 December 2014.

21. This Division is under evaluation and, unless extended, it will expire on 31 December 2014.

Geschrieben

Spannend für einige Standard Schützen:

APPENDIX D2 : Standard Division

The handgun is placed inside the box with the barrel parallel to the longest side of the box. Rear adjustable sights may be slightly depressed, but all other features of the handgun, (e.g. collapsible and/or folding sights, slide rackers, thumb rests, grips etc.), must be fully extended or deployed. Additionally, telescoping magazines and/or magazines with spring-loaded bases or base pads are expressly prohibited.

...war das nicht irgendeine H&K, die mit nem bestimmten Hammer nur quer in die Kiste passte?

Geschrieben

Hallo,

die (meine) USP Expert passt nur mit dem mitgelieferten IPSC-Hammer in die Box. Der Hammer ist so gebaut, dass du ihn von außen nicht spannen kannst. Dafür passt die Waffe exakt in die Box (Rohr parallel zur langen Seite der Kiste). Ich wüsste nicht, was die von dir zitierte Regeländerung an Änderung für die USP Expert bedeuten sollte.

Gruß, Rüdiger

Spannend für einige Standard Schützen:

APPENDIX D2 : Standard Division

The handgun is placed inside the box with the barrel parallel to the longest side of the box. Rear adjustable sights may be slightly depressed, but all other features of the handgun, (e.g. collapsible and/or folding sights, slide rackers, thumb rests, grips etc.), must be fully extended or deployed. Additionally, telescoping magazines and/or magazines with spring-loaded bases or base pads are expressly prohibited.

...war das nicht irgendeine H&K, die mit nem bestimmten Hammer nur quer in die Kiste passte?

Geschrieben

Kann die pdf Datei nicht öffnen.

Wie siehts denn mit Holstern aus? Kann man auch Schnellziehholster verwenden, oder muss es ein "dienstliches" sein. Hab ich nämlich so mal in einem englischen Text über Classic Division gelesen.

Geschrieben

So, hat mit dem Öffnen der Datei doch noch geklappt.

Von Holstern steht in den Regeln nichts soweit ich das erkennen kann. Darf ich daraus schließen, dass es keine Einschränkungen gibt, wie die Holster beschaffen sein müssen?

Geschrieben
So, hat mit dem Öffnen der Datei doch noch geklappt.

Von Holstern steht in den Regeln nichts soweit ich das erkennen kann. Darf ich daraus schließen, dass es keine Einschränkungen gibt, wie die Holster beschaffen sein müssen?

Dabei kannst Du die Holster verwenden, die auch in der Standardklasse genutzt werden. Du musst nur die 50mm Regelung einhalten und hinter dem Hüftknochen tragen.

Archiviert

Dieses Thema ist jetzt archiviert und für weitere Antworten gesperrt.

• Neu erstellen...

Wichtige Information

Bitte beachten Sie folgende Informationen: Nutzungsbedingungen, Datenschutzerklärung, Community-Regeln.
Wir haben Cookies auf Deinem Gerät platziert. Das hilft uns diese Webseite zu verbessern. Du kannst die Cookie-Einstellungen anpassen, andernfalls gehen wir davon aus, dass Du damit einverstanden bist, weiterzumachen.